נקדים ונאמר: מיתוג מחדש אינו ביטוי נרדף לעיצוב גראפי חדש למרות שנראה כי חברות רבות עושות זאת וטוענות לשינוי מערכתי כולל. מיתוג מחדש הוא תהליך עמוק והטמעת רעיון ותהליכים חדשים בתוך ארגון או חברה מסחרית. יחד עם זאת, אין מיתוג מחדש שאינו כולל עיצוב גראפי חדש.
עיצוב גראפי – העברת משמעויות
עיצוב גראפי ככלל, נשען על תורת הסמיוטיקה. תורה זו גורסת כי אמצעים גראפיים מעבירים משמעויות מיידיות. למשל, צבע כחול ישרה עלינו שלווה, למשל, המילה "קלאסיקה" תיצור אצלנו אסוציאציה של איכות. הסמלים הם מעבירי המשמעות הטובים ביותר בעולם המודרני המבוסס על מיתוג וויזואלי ולא על מעבירי משמעות מילוליים.
לכן, עדכון העיצוב הגראפי היש הוא הכרח המציאות. חשוב להבין כי משמעויות וערכים שנתפסו כטאבו לפני עשר ועשרים שנה אינם קיימים יותר. הסוציליזם פשט את הרגל, החומה בברלין קרסה. הממלכתיות היא ארכאית, כתום מצביע על ההתנקות מחבל עזה.
ועוד:
סמלים מהתנ"ך אינם מובנים לרוב האוכלוסייה, גלובליזציה הפכה את האנימציה לכלי שיווקי ראשון במעלה. בשר הוא פאסה, פלסטיק מזיק לבריאות, עץ מראה על יוקרה וחוכמה. בקיצור, עולם הסמלים משתנה כל הזמן ויש להתעדכן.
עיצוב גראפי – טרנדים ואופנות
ה- id-ea של המותג החדש מועבר באמצעות העיצוב הגראפי החדש. למשל, הפרה משוקולד עלית שסימלה ממלכתיות וקונצנזוס הפכה במחי יד לנועזת וסקסית. כן, סקסית. בצורה זו עבר הרעיון של החדשנות וההתאמה לזמן החדש בצורה טובה ביותר.
יחד עם זאת, עיצוב גראפי אינו משועבד רק להעברת המשמעויות של המוצר עצמו אלא הוא גם חלק מטרנד עולמי ואופנות עיצוב. כיום, העיצוב המינימליסטי הוא זה השולט בכל תחומי העיצוב לרבות עיצוב אופנה, עיצוב אתרי אינטרנט ועיצוב פנים. עיצוב גראפי מינימליסטי אומר שימוש בצבע אחד או שניים, אך שימוש נרחב בגוונים שונים. העיצוב צריך להיות נקי, בעל קווים ישרים ולמעט בטקסט.
ההשילוב בין דרישות המותג ובין ידע בטרנדים עולמיים יכול להניב עיצוב גראפי מעולה אשר ישרת את רעיון המיתוג מחדש ויפנה אל קהל צרכנים רחב, מכל חלקי האוכלוסייה. עדיין, כפי שראינ, יש להקדיש לנושא מחשב וזמן לא מועטים. עיצוב גראפי הוא הרושם המיידי ומתקעקע במהירות הבזק. לא כדאי לטעות.